شرکت خدمات فنی ، تخصصی نوین

شرکت خدمات فنی ، تخصصی نوین

بزرگترین مرکز تخصصی فروش و تعمیر انواع لامپ های کم مصرف - ساخت انواع تابلوهای LED - اجرای خدمات مونتاژ

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 23111
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




* عرضه لامپهای کم مصرف یارانه ای فراموش شد/ چینیها بازار را گرفتند *

عرضه لامپهای کم مصرف یارانه ای فراموش شد/ چینیها بازار را گرفتند

اهواز - خبرگزاری مهر: تابستان دو یا سه سال پیش بود که مسئولان را به فکر عرضه گسترده لامپهای کم مصرف با قمیت مناسبت بین مردم کرد ولی در مدت اخیر نه تنها لامپهای کم مصرف با قیمت یارانه ای دیگر عرضه نشد …

به گزارش خبرنگار مهر، سه سال قبل به دنبال وقوع خشکسالی در اغلب استانهای کشور، وزات نیرو در قراردادی، از طریق سابا (سازمان بهره‌وری انرژی) اقدام به تولید و عرضه لامپ کم مصرف در کشور و عرضه آن با قیمتی مناسب کرد.

عرضه این لامپها که در اغلب موارد دارای کیفیت مطلوبی بودند در کنار قیمت مناسب عرضه آنها باعث استقبال مردم از خرید این لامپها و جایگزین شدن تدریجی لامپهای کم مصرف به جای لامپهای قدیمی و پرمصرف شد.

  این وضعیت ادامه داشت تا اینکه از حدود یک سال قبل عرضه لامپهای کم مصرف ایرانی با قیمت مناسب متوقف شد و لامپهای ایرانی که در بازار عرضه می شود قیمت بالایی در حدود هر لامپ 45 هزار ریال دارد.

   بازگشت مردم به سمت لامپهای قدیمی پرمصرف

   قیمت بالای لامپهای ایران باعث شد برخی از مردم سراغ لامپهای پرمصرف قدیمی بروند که با این کار تمام برنامه ریزیهای صورت گرفته برای کاهش مصرف برق با استفاده از لامپهای کم مصرف و همچنین هزینه های فراوانی اطلاع رسانی برای مصرف این لامپها به هدر برود.

 از سویی برخی از مردم به ناچار سراغ لامپهای بی کیفیت چینی که قیمت آنها در حدود 15 هزار ریال است رفتند که این لامپها هم اکنون علاوه بر تسخیر بازار ایران، خطراتی را متوجه سلامت مردم کرده است.

  آرش دورقی یکی از شهروندانی که اقدام به خرید لامپهای چینی کرده در این خصوص می گوید: چندی قبل یکی از این نوع لامپها را خریداری کردم که بعد از چند ساعت کل برق خانه خاموش شد و اتصالی منجر به آتش سوزی کوچکی نیز در کنار فیوزهای برق خانه ام صورت گرفت.

  وی افزود: وقتی برق کاری را برای اصلاح برق به خانه آوردم، وی پس از بررسی فراوان متوجه شد که اتصال صورت گرفته در لامپی است که نصب کرده ام و اتصالی درون این لامپ باعث بروز این حادثه شده است.

 آرش دورقی ادامه داد: بی کیفیت بودن این لامپها واقعا خطرآفرین است ولی دلیل استقبال مردم از آنها قیمت پائین این نوع لامپها است که در مقایسه با لامپهای ایرانی تا سه برابر کمتر است.

 در شرایط فعلی بازار استان خوزستان مملو از لامپهای کم مصرف چینی است به گونه ای که برخی فروشگاه های الکتریکی، لامپهای ایرانی به دلیل گرانی حتی عرضه هم نمی شوند زیرا به گفته فروشندگان، مشتری ندارد.

 عرضه لامپهای کم مصرف یارانه ای فراموش شد/ چینیها بازار را گرفتند

 صمد گرجی یکی از فروشندگان لوازم الکتریکی در شهر اهواز است در این خصوص می گوید: لامپهای ایرانی خیلی گران هستند و برخی ها هم ضمانتنامه اجباری دارند که باعث می شود قیمت آنها بشتر هم شود در حالیکه برای مصرف کننده منطقی نیست که هزینه ضمانت وسیله ای مثل لامپ را پرداخت کند زیرا اصلا به صرفه نیست وقت خود برای تعویض این وسیله هدر دهد.

 سود خوب لامپهای کم مصرف چینی

   وی افزود: من به شخصه لامپ کم مصرف ایرانی نمی فروشم زیرا خیلی گران است و مردم استقبال نمی کنند. لامپ چینی ولی هم فروش و هم سود خوبی برای ما فروشندگان دارد و من تعداد فراوانی از آنها را روزانه می فروشم.

 گرجی در خصوص کیفیت پائین و خطرآفرین بودن آنها نیز گفت: من خودم برای خانه ای از لامپهای چینی استفاده نمی کنم چون می دانم خیلی خطرناک هستند ولی مشتری اینگونه لامپها را خردیداری می کند.

 وی در خصوص مشکلاتی که تاکنون این لامپها به وجود آورده اند، تصریح کرد: ترکیدن این لامپها همواره باعث گلایه مندی مردم بوده ولی ما هم نمی توانیم کاری برای آنها بکنیم.

 در کنار این موارد، بالا رفتن هزینه های تولید در ایران یکی از موادری است که شرکتهای ایرانی لامپهای تولیدی خود را با قیمت بالا عرضه می کنند که این امر باعث کاهش فروش آنها و باختن قافیه به چشم بادامیها شده است. این کار باعث شده بسیاری از شرکت های ایرانی با ریزش نیرو مواجه شوند.

 توقف خط تولید لامپ کم مصرف در سه کارخانه ایرانی

    هم اکنون چهار کارخانه در کشور ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون لامپ کم مصرف را دارند ولی با واردات رسمی و غیر رسمی لامپهای کم مصرف چینی به کشور تولید این لامپها در کارخانه های داخلی کاهش چشمگیری پیدا کرده به طوریکه خط تولید لامپ کم مصرف سه فعال در ایران به طور کامل متوقف شده است.

 نماینده مردم اهواز در مجلس شواری اسلامی با انتقاد از واردات رسمی و غیررسمی لامپهای کم مصرف به کشور گفت: متاسفانه وضعیت به شکلی شده که تمام کالاهای تولیدی کشور مشابه چینی خود را در بازار دارند.

 سیدشریف حسینی تصریح کرد: هم اکنون ورود گسترده کالاهای مختلف چینی تولید کشور را با خطر روبه رو کرده که این موضوع در بخش صنعت بسیار چشمگیر و نگران کننده است.

   وی تاکید کرد: یکی از کالاهای ویژه ای که هم‌اکنون به وفور وارد کشور می شود لامپهای کم‌مصرف چینی است که کیفیت پائین این لامپها آسیبهای جدی را در بخشهای مختلف به همراه داشته است.

   واردات لامپ چینی در کشور حیرت آور است

   حسینی با بیان اینکه حجم بالای لامپهای چینی در بازار حیرت‌آور است، افزود: این‌ موضوع که این حجم از لامپهای کم مصرف در بازار وجود دارد و به راحتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد، قابل تامل است و باید نهادهای مسئول در این زمینه پاسخگو باشند.

 وی تصریح کرد: کارخانه ‌های داخلی توان تولید لامپهای کم‌مصرف را دارند و این کالا به راحتی و با کیفیت بسیار خوب در کشور در حال تولید است اما اینکه چرا و از چه طریقی این حجم از لامپهای کم مصرف چینی وارد بازار شده موضوعی قابل پیگیری است.

   نماینده مردم اهواز در مجلس هشتم در تشریح آسیب‌ لامپهای چینی به اقتصاد کشور یادآور شد: تعطیلی کارخانه های کشور و کاهش تولید و در پی آن بیکاری و تعدیل نیروی انسانی شاغل تنها بخش کوچکی از آسیبهای واردات و قاچاق این کالا به کشور است.

   حسینی ادامه داد: لامپهای چینی در قیاس با لامپهای تولید داخل مصرف بسیار بالایی دارند که این موضوع تحقق اهداف استفاده از لامپهای کم مصرف در راستای کاهش مصرف انرژی را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

 منبع : خبرگزاری مهر

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: K.F.T.NOVIN تاريخ: جمعه 1 / 2برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به بزرگترین مرکز تخصصی فروش و تعمیر انواع لامپ های کم مصرف خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to k.f.t.novin.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com